Červenec 2015

stránka je věnována Adámkovi Královi k jeho 8 narozeninám.

  

 

 

Obsah stránky:

  • Jízdy k narozeninám  Adámka Krále
  • První jízda Výroční sady s lokomotivou Heidi
  • První jízda motoráčku " Kašpárek"
  • Programování kolejových cest
  • Jízdy ostatních vlaků

 

 

 

Jízdy k narozeninám Adámka Krále

 

 

 

 

 Adámek brouzdá často po internetu a vyhledává DVD a fotografie s vláčky, Železnice je mocná čarodějka,  a tak ho  očarovala,  že tráví s mašinkama mnoho času. Jeho rodiče mu k 8 narozeninám udělali velkou radost s návštěvou na živém modelovém kolejišti " Krušnohorská zahradní železnice." Pro tuto slavnostní příležitost jsme připravili překvapení - Jubilejní sadu LGB vydanou k 125 výročí RhB - sada 3 vagonů s lokomotivou Heidi. Další model, který ještě nikdo nespatřil na našem kolejišti byl  motoráček, který jsme nazvali  " Kašpárek" podle našeho českého historického motoráčku. Ostatní modely, se kterými se dnes jezdilo již znáte z minulých webových stránek. Velký zážitek byla souprava TEE ( Trans Europe Expres) ale i elektrická lokomotiva Taurus, párovka BR 64, a oba " Krokodýly"     RhB a DB  -  Švýcarských a německých drah.

 

 

Heidi - výroční sada k 125 letům RHB   (  Rhätishe bahn - Švýcarské dráhy )

Tento nový model má podvozek hodně nízký, a ihned při prvním průjezdu nádražím Zákoutí narazil spodkem na hranu nástupiště. Proto jsme museli zvednout a podbít" ( podsypat ) obě koleje nádraží. Nejprve ale jsme na programovací koleji zadali adresu lokomotivy pro její digitální ovládání ( první 2 foto této sady)

 

 

Základní podbíjecí stroj na podbití kolejí ( zaštěrkování a zvibrování  štěrku ) je malá dětská lopatička na dosypání štěrku mezi pražce , a štětec na dobré rozprostření štěrku mezi pražce a vlastní ruce.

 

 

 

První jízda motoráčku " Kašpárek"

 

 

Heidi

"Kašpárek"

BR 64

 

Temto půvabný motoráček jsme získali v loni na burze. Je to jeden z prvních modelů LGB, a byl v analogu. Podle motáčku v ČR , jsme mu začali říkat  "Kašpárek!,  i když je trochu jiný než český Kašpárek. Ppo kolejišti se pohybuje velmi zdatně, zdolává i stoupání 4,7cm/m bez prokluzu. Bohužel byl vyroben v době, kdy se ještě nepočítalo s ozvučením a digitalizací modelů, a trpí nedostatkem místa pro reproduktor. Z tohoto důvodu  byl osazen velmi malý reproduktor. Zkušební jízdy ukázaly, že zvuk Kašpárka  při provozu dalších lokomotiv  úplně zaniká. Nejlépe je slyšet po 22 hod, když je již po okolí klid, Motor krásně vrní,  Tento zvuk vyhovuje pouze paní domu, protože neruší okolí. Ale do budoucna vyměníme malý reproduktor za silnější.

 

Programování vlakových cest

Dnešního dne nás  kromě rodiny Králových také navštívil pan Zdeněk Zezulka a Pepa Edr. S panem  Zezulkou  ( Zahradní železnice Běleč nad Orlicí ) jsme při jízdách vlaků také programovali kolejové cesty, a naplnily daty třetí ovladač. První 2 ovladače máme napojeny na kabel bez anténky, tudíž ovládání je omezeno prostorově pouze kam dosáhne kabel. Třetí ovladač je již na signál přes anténku, tak už "mašinfíra " není omezen a může chodit vedle vlaku a ovládat lokomotivu i vmístech, kde od řídího pultu není vlak vidět. Pepa Edr co by začínající modelář všechno pilně sledoval, fotil a filmoval. Můžeme se  těšit, že brzo i z našeho kolejiště bude na webu také DVD.

 

Jízdy ostatních vlaků

 

Taurus

Trans Europe Espres

  

Motorák VT 98

 

 

Poslední dobou se staly na kolejišti oblíbené a požadované vlaky tažené současnou elektrickou lokomotivou TAURUS. Na trať vyrazily i vlak TEE - DB  III. epochy a motrák VT 98 DB také III. epochy.  III epocha se počítá od roku 1945 do roku 1970.

 

 

Více fotografií najdete na flikru. Klikněte na odkaz

https://www.flickr.com/photos/98787701@N06/albums/72157656481003286

 

 

Zpět na stránku Červen 2015

 

Zpět na stránku rok 2015