Duben 2010
V dubnu již přišlo krásné počasí, a tím nám bylo umožněno intenzivně budovat kolejiště II. etapy . Po dokončení zemních prací hlavní trati , a tratí v tunelech, byly ještě provedeny základy pro obvodovou zeď, oddělující násyp do výšky 45 cm mezi chodníkem a thermálním bazenem Whirpool. Základy pro obvodovou zeď, byly provedeny z betonových desek tl. 4 cm. Betonové desky podle tvaru byly nařezány diamantovým kotoučem.
Letecký pohled na staveniště II. etapy |
Základy pro obvodovou zeď |
Rozšíření dlažby okolo whirpoolky |
Rozšíření dlažby okolo Whirpoolky, v popředí výjezd ze stanice " Výsluní " |
Zahájení výstavby stěn dvoukolejného tunelu č. 2 a 3 |
Zahájení výstavby stěn tunelu č.5 , v pravo dokončeny stěny tunelu 2 a 3 |
Na základovou spáru všech tratí , ale i stěn tunelů je položena nopová folie, která zabraňuje prorůstání kořenů, ale i jako případná zábrana proti krtkům. Pravidelně sleduji nové články a příspěvky ostatních modelářů na svých webowých stránkách. Vážím si toho, že upozorňují na chyby , kterých se během výstavby svého kolejiště dopustili, aby se další modeláři těchto chyb vyvarovali. Proto nopová folie pod tratí proti krtkům.
Dvoukolejný tunel č. 2 a 3 po obsypu |
V předu hlavní trať, v pravo thermální bazen whirpool, v levo zdi tunelu č. 2 a 3 |
Na nopovou folii je nasypán štěrk velikosti zrna 4 - 8mm, jako spodek trati. Tento je srovnán do nivelety.
Tunel č. 5 je veden na hlavní trati napříč staveništěm pod budoucí stanicí " Kovářská " . Tunel vyúsťuje pod cedrem a trať se otevírá do vjezdu stanice " Výsluní " V popředí jsou základy pro opěrnou zeď, v pravo je vidět dvoukolejný tunel . |
Dvoukolejný tunelč.2 a 3. Betonová stěna uprostřed odděluje stoupání trati tunelu 2 a tunelu 3 |
V popředí prostor pro kruhový most, kterým trať vystoupá na kótu +45cm na nádraží " Kovářská "
|
Stěny tunelů jsou tvořeny z betonových desek 40 x 40 cm, a rozřezány na šířku 13,3 cm . Takto nařezané desky jsou uloženy do tvaru tunelu a zabetonovány. Samozřejmě stěny lze postavit několika způsoby, např. vyzdít z cihel, nebo bloků, nebo vybetonovat z monolitckého betonu, ale mně se tato varianta zdála nejméně náročná a rychlá. Zvláště u rovného tunelu nedochází k řezání betonových desek, ale ukládají se rovnou tak, jak jsou z výroby.