Srpen 2010
Výstavba železniční trati
Hlavní trať z nádraží " Chomutov " opisuje obvod rodinného domu. Na jižní straně mezi dvěma ocelovými mosty se 2 kolej odklání od stěny domu a přetíná chodník aby zaústila do dvoukolejného tunelu v kolejišti II etapy. Před přechodem chodníku, se ale kolej rozdvojuje na směr do stanice " Výsluní " a na směr do stanice " Kovářská " na kótu + 46. Opět byl řešen problém řezání kostek zámkové dlažby ve tvaru trati. Po úpravě kostek zámkové dlažby a sestavení do požadovaného tvaru trati, byla spodní část trati zabetonována o tl. betonu 4 cm. Beton rozepírá dlažbu proti tomu aby se nerozjela. N abetonovou podkladní vrstvu je položen kolejový svršek. Koleje s pražci jsou zasypány štěrkem 4-8mm. po konsolidaci spodní vrstvy štěrku je povrch posypán štěrkem 2-4mm. Psvršku je pečlivě vymetán štětcem, aby byly viditelné všechny pražce a žádné zrno štěrku nebránilo průjezdu kol jednotlivých modelů.
Rozebrání zámkové dlažby pro trať spojující etapu I. a etapu II. |
Pohled z druhé strany |
Položení dvoukolejné trati |
Demontáž nádraží " Chomutov "
V tomto měsíci se bohužel kolejiště muselo přizpůsobit požadavkům zahrady. Poslední dobou se stále více prohluboval nedostatek v zalévání zahrady, ne však z titulu že by byl nedostatek vody, ale hlavnš byl nedostatek času z hlediska mého pracovního zaneprázdnění. Proto jsme se rozhodli doplnit zahradu závlahou. Všechna voda ze střech rodinného domu a garáže je svedena do jímky. Tato jímka je využita jako zdroj vody pro závlahu. Bohužel v některých letech v letních měsících, kdy je méně dešťových srážek, se voda v podzemní nádrži brzo vyčerpá a závlaha přestane být funkční. Proto byla zřízena přípojka do nádrže z vodovodní sítě v dobách velkého sucha. Přípojka je ale vedena od venkovního kohoutku u sdveří do jídelny podél západní stěny v okapovém chodníku.A to je ten kámen úrazu. Nad okapovým chodníkem, bylo umístěno nádraží " Chomutov ". Nebyla jiná volba než nádraží demontovat.
Prostor okapového chodníku po demontáži kolejiště uvolněn pro zavedení závlahy
|
Úpravy na tunelu č.1
Tunel č.1 byl vlastně prvním raelizovaným tunelem na našem kolejišti. V té době jsem byl inspirován kolejištěm v Rathenu. Problém tunelu č.1 je v tom, že je nutné zachovat přístupovou trasu do zahradya zároveň zajistit vstup s hora do tunelu v případě kolize v tunelu. Proto bylo navrženo řešení zakrýt tunel tlustším odnímatelnným dřevěným stropem, opatřeným nátěrem proti povětrnosti. Dále tunel je umístěn těsně před oknem ložnice, a na parapetu tohoto okna paní domu pěstuje svoji květinovou chloubu. Tudíž zachovat 100% přístup. Další podmínka je bezbarriérová trasa chodníku pro dopravu rostlinného materiálu do zahrady a zpět. Na obrázku je vidět jak jsme se stímto problémem vyrovnali. Musíme ještě pořešit oba dva portály.
V srpnu byla dokončena zákrytová odnimatelná deska nad tunelem, zatím nejsou dořešeny oboustranné portály tunelu |