Parní lokomotiva Mallet
Lokomotivy Mallet jsou pojmenovány podle typu konstrukce členěného pojezdu uspěšného švýcarského inženýra a konstruktéra parních lokomotiv Julese T. Anatole Malleta. ( 23.5.1837, Carouge - 10.10.1919,Paříž ) V roce 1867 se začal zabývat parním strojem a objevil myšlenku sdruženého parního stroje.
Tento stroj uplatnil na parní lokomotivě, a v roce 1874 na toto uplatnění získal patent. Následně si nechal patentovat i rozjížděcí zařízení. V roce 1876 na dráze Bayonne - Biarritz byly nasazeny 2 lokomotivy přestavěné podle návrhu Anatole Malleta na sdružené, ale při vyšších rychlostech vykazovaly neklidný chod. Postupně Mallet provedl úpravy tak, že vysokotlaký parní stroj s dvojkolími zabudoval do rámu lokomotivy a jen nízkotlaké válce nechal v samostatném otočném podvozku. A na toto uspořádání v roce 1884 získal další patent.
O čtyři roky později 1888 v Belgii u firmy Decauville vyrobili první lokomotivu tohoto uspořádání pro úzkorozchodnou trať 600mm a vystavil ji prvně na veřejnsti v roce 1889 na výstavě v Paříži. V roce 1911 bylo v provozu 500 maletek. Postupem času bylo u mnoha lokomotiv opuštěno od principu sdruženého stroje, a zůstal zachován pouze dělený pojezd. Jednalo se o největší parní lokomotivy na světě. I tyto lokomotivy bývaly obvykle nazývány maletky. Ale to již se Anatole Mallet tohoto vývoje nezúčastnil.
Fotografie modelu Parní lokomotivy Mallet
LGB kat. č. 23 851
Jedná se o model lokomotivy, která byla vyrobena v roce 1925 ve fabrice HANOMAG ( Hannoversche Maschinenbau -A.-G. ) Hannover - Linden pod výrobním číslem No. 10437.