Květen 2015
Obsah:
|
Rekonstrukce nádraží Zákoutí
Květnový program byl docela náročný na události a práci na kolejišti. Všechno to začalo velkými podzimními větry, kdy vítr rozmetal nádražní sklad po skalce na jednotlivé díly, které jsem obtížně mezi skalničkami hledal. A když jsme pokládali nástupiště nádraží Cedrov, tak jsme zrušili kabely, které se nám při práci motaly pod rukama s tím, že propojení výhybek, a ovládaní dekoderu smyčky propojíme později. Bohužel, jsme se k tomu dostali až při rekonstrukci nádraží Cedrov, jako první pracovní postup podmiňující provádění dalších prací. Další podružný důvod byl požadavek manželky odstranit 2 již přerostlé kosodřeviny, které bráníly ve výhledu do zahrady.
Po vykácení kosodřevin, jsem musel ještě odstranit pařezy z obou stran nádraží. byla to mravenčí práce, odhrabávat postupně všechny kořeny a kořínky a ustřihávat a uřezávat je po kouskách, pokud jsme nechtěli zničit okolí nádraží. Pak nastalo nové usazení betonových desek po nádažní budovou, skladem od PIKA a desky pro parkoviště. Zároveň byl položen nový kabel pod nástupištěm jako rošíření napájení jednotlivých úseků kolejiště. Přikročil jsem k tomu po zkušenosti občasných přerušení kontaktu ve spojích kolejiva. Tímto preventivně odstraním možnost vzniku případné budoucí poruchy.
Na betonové desce na prostředním obrázku jsou umístěny dekoder výhybek levého zhlaví nádraží Zákoutí, a dekoder vratné smyčky z 2 koleje. Nádražní sklad PIKO vítr v loni rozmetal na díly po skalce, tak slepení bylo načasováno na rekonstrukci nádraží. Výšku lavice okolo výřivky jsme snížili tak, aby divák si mohl před nádražím v klidu sednout a pozorovat provoz na nádraží.
Provoz na kolejišti 05/2015
Provoz na kolejišti byl ve znamení párovky BR 64 model PIKO , dekoder a zvuk Massoth. Výborné jízdní vlastnosti, krásný zvuk. Lokomotiva na kolejišti vyniká. .
Další den provou byl za hezkého počasí, a byl jako návštěvní. Hlavní motiv dne byly jízdy lokotraktorem DB 251 903 LGB.
Více fotografií z provozu je umístěno na flickru, klikněte zde:
www.flickr.com/photos/98787701@N06/sets/72157654916456262
www.flickr.com/photos/98787701@N06/sets/72157654022958451
Obohacení kolejiště o novou stavbu - Kapličku
Nová kaplička je opět vyrobena zlatými rukami pana Jaroslav Chudoby z ASY modelu z Jaroměře. Kaplička vyniká svými detaily - okna, krytina, klempířské výrobky pečlivě naohýbány z mědi, zvon samostatně vyroben přímo pro tuto kapličku a krásně zvoní.