Březen 2011
Obsah stránky:
|
Výroba kruhového mostu na dílně ASY model
Dva měsíce velmi náročné práce se pomalu blíží ke svému závěru. Most na obrázcích již dostává postupně svoji podobu. Most se skutečně svojí velikostí nevejde na pracovní stůl, proto byl rozdělen na 4 části. Z důvodu velké váhy by si zasluhoval spíše rozdělit na 5 částí. No uvidíme jak jednotlivé části uneseme a dopravíme do Chomutova.
Výroba "Galerie" na dílně ASY model
Za ocelovým mostem, již ve stoupání cca 40 cm, měla trať najet do nádraží po opěrné zdi z betonových bloků Semmerlock. Tyto bloky tvoří opěrnou zeď pro vyvýšenou část kolejiště II části, zejména nádraží " Kovářská ". Pod nádražím je ale umístěn dvoukolejný tunel. Na montáž kolejí jsme využili možnost použití třímetrových prutů. Ale délka prutů 3m nestačila, aby spoj kolejí vyšel mimo tunel. Proto byl ve zdi navržen otvor, aby v případě poruchy nebo kolize souprav v tunelu, se mohlo do tunelu vstoupit. Vizuelně otvor ve zdi z betonových bloků nepůsobil moc pěkně. Přechod z kruhového mostu na betonové bloky také nevypadal vábně , tak jsme ustoupili od opěrné zdi a prodloužili most o " Galerii " . Galerii jsme ještě vylepšili tím, že je vyrobena jako vyjímatelná část stavby. Opět to není žádný drobeček, ale při troše posilování se s její váhou člověk vyrovná. Na obrázku je vidět sestavení z 5 oblouku a dozdívání pilířů .
Výroba portálů dvoukolejného tunelu na dílně ASY model
Dvoukolejný tunel je zakočen portály RhB . Trať stoupá z jednoho ramene tunelu na kruhový most. Portál tvoří přechod mezi tunelem a kruhovým mostem, z druhého portálu trať podjíždí kruhový most, aby pak mířila do stanice " Výsluní " . Oba portály byly vyrobeny jako polotovary, které se na stavbě budou montovat spolu s opěrnými zdmi.
Příprava na staveništi pro zahájení montáže kruhového mostu
Na prvním obrázku je ještě vidět část opěrných zdí vybudovaných v loňském roce, ale které přijdou vybourat. Z důvodu změny stoupání trati je již zastropený tunel rozebrán. Pod stropem tunelu jsou umístěny rozpěrky z dúvodu eliminace bočního tlaku zemin.
Počasí již povolilo, a tak rychle začala příprava na stavbu kruhového mostu. Most bude zapuštěn včetně základu 10cm pod niveletu chodníku.
Výstavba opěrné zdi u nádraží " Chomutov "
Postupně jak byly vyrobeny díly opěrné zdi, pokračovala i montáž na staveništi. Současně byla namontována zpět deska,tvořící pláň nádraží " Chomutov ". Nádraží bylo v loni v srpnu demontováno, protože pod nádražím byla tažena PVC trubka pro doplňování vodou nádrže závlahy. Toto doplňování bude sloužit v době déle trvajícího sucha. Některé plány se nepodařilo tak zkoordinovat , aby se nemuselo něco předělávat. Ale takový je život.
Zahájení montáže kruhového mostu !!! 24.března 2011
Dlouho, dlouho, pan Chudoba vybíral den k montáži mostu. Je vidět, že je nejen mistr svého oboru, ale umí poručit i počasí. Jinak si to neumím vysvětlit. To se jen tak někomu nepodaří. Naordinoval překrásné počasí .
Pravda, díly byly dost těžké, čtyři jsme s tím měli dost práce. Ale most je na místě.
Součástí jednotlivých dílů jsou již i betonové základové desky.
Do výkopu zbývá nasypat podkladní vrstvu ze štěrkopísku tloušťky cca 10 cm, a můžeme začít pokládat
Spojování dílů je velmi profesionální práce, spoje nesmí být moc viditelné, spojované spáry musí vyjít tak ,jako by byly prováděny na dílně.
Kruhový most nabírá své budoucí podoby
Vnitřek mostu je natřen nátěrem proti vhkosti. V obloucích jsou osazeny chrliče na výtok vody při deštích. |
Na výstavbu kruhového mostu bylo použito cca 10 000 ks pískovcových kostek.
Dostavba hlavní trati
Hlavní tratí se vlaky vrací do nádraží " Chomutov " z kolejiště č. II. Trať přepřechází přes chodník , který tvoří hlavní dosti frekventovanou trasu i do spodní části zahrady. Aby nedocházelo k zakopávaní o koleje všech návštěvníků zahrady, byla kolej zapuštěna do zámkové dlažby.
Vyřezaná část chodníku byla zabetonována, aby nedošlo k rozjetí zámkové dlažby. Na beton bylo provedeno štěrkové lože a položena kolej.
Provoz na kolejišti
I když tento měsíc jsme se věnovali velmi intenzivně výstavbě, našli jsme sichvilku a trochu si zajezdili.
Obě lokomotivy jsou digitálně ovládané a ozvučené.