Červen 2011
Obsah stránky:
|
Pokračující montáž kruhového mostu
Na kruhovém mostu jsme dospěli do situace, kdy již mohou být položeny koleje. A tak se také stalo. A když jsou položeny koleje, tak nezbývá nic jiného než nasadit zkušební soupravu na trať, a zjistit sjízdnost vypočtených % stoupání. Poučeni problémem % většího stoupání u pana Randýska, jsme netrpělivě očekávali, jak si s naším stoupáním 3,9 cm /m poradí soupravy na naší trati. Ale o tom až v odstavci Zkouška průjezdnosti trati.
Montáž přístupového žebříku na ocelový most. Tento žebřík je vizitkou ruční práce s ocelí ASY model.
Letecký pohled na kolejiště II. část, a to na odkrytý tdvoukolejný tunel a kruhový most.
|
Detaily ještě rozestavěného kruhového mostu
|
Portály dvoukolejného tunelu
Z hlavní trati kolem rodinného domu odbočuje trať na II.část kolejiště. V zápětí po odbočení se z jednokolejné odbočky stává dvoukolejná trať, která zaúsťuje do dvoukolejného tunelu. Dvoukolejná trať, se v tunelu rozdvojuje na směr do stanice " Kovářská " a stoupá po kruhovém mostu do stanice, a na směr stanice " Výsluní " , kde pokračuje z tunelu mezi zdi kruhového mostu, jež v zápětí levotočivým obloukem podjíždí kruhový most a po třímetrovém úseku po rovině se blíží ke stanici " Výsluní ".
Portál doukolejného tunelu působí dojmem zbytečně širokého portálu. Ale pozor pouze na venek. Po nasazení souprav a vyzkoušení průjezdnosti byl výpočet oblouku zpracován správně. Trať totiž svírá s portálem ostřejší uhel, delší vagony by v menším oblouku portálu neprojely.
Na fotu vidíte portál, který je uzavřen plexi deskou s folií. Mnohokráte jsme diskutovali s panem Chudobou o nutnosti uzavírání tunelů po skončení provozu na kolejišti. Těch důvodů je několik. Ale zejména při velkých větrech dochází k zafoukávání nečistot do tunelu, čímž ohrožuje klidný provoz. Jedná se o listí, prach, písek, ulámané větvičky stromů větrem, ale i vstup domácích a divokých koček, pejsků atd. Prostě tunel je potřeba uchránit před vějšími vlivy. Právě na našem kolejišti byl prvně použit patent pana Chudoby - zavírání tunelů. Mezi portálem tunelu a vnitřní vyzdívkou tunelu je provedena vodící drážka, do které je zasunuta průhlední deska z materiálu, kterému se dříve říkalo plexisklo. V našem případě jsou všechny tunely foceny uzavřené touto deskou.
Když jsem umístil fotografie uzavřených tunelů do FOTOGALERIE na webové stránky, zeptala se manželka tvůrce portálů : " Prosím Tě co to v těch tunelech je ? Měla pravdu, nepatří to tam. ve skutečnosti se tunely nikde neuzavírají. To je pouze naše potřeba . Proto bude fotogalerie na webové stránce brzy vyměněna.
Na třetím snímku již vidíte provedené vnitřní vyzdívky tunelů. Ale o tom v článku níže.
" Galerie " a dvoukolejný tunel - vnitřní vyzdívky
Na všech snímcích jsou krásně vidět vyzdívky tunelu. Zejména v částech tunelu, kde je přes portál do tunelu vidět
Po osazení galerie byla provedena i vyzdívka vnitřních stěn tunelu. Částečně byly vyrobeny polotovary zdiva na dílně, ale i tak byla na dozdívání sposta práce. Nakonec bylo bylo namontováno osvětlení galerie( obr 3 nahoře) těsně zakrytím tunelu. Před zakrytím též byla provedena zkouška průjezdnosti vlaků a nezávadnosti napájení lokomotiv.
Na vnitřní vyzdívku tunelu byly použity štípané kostky z ruzných žil pískovce. Proto také je na vyzděné stěně několik odstínů. Pohledově ale štípaný pískovec působí velice pěknězvláště pak v průhledu galerie směrem do tunelu. Po úspěšném zkušebním provoze byl dán souhlas k zastropení tunelu.
Zkouška průjezdnosti trati kruhového mostu
Po osazení kolejí musel nastat okamžik kdy vyjede na trať souprava. Průjezdnost jsme vyzkoušeli legedární lokomotivou RhB " Krokodýl "
Průjezd bez závad, se stoupáním to byla brnkačka
I lokomotiva Mallet se na mostě vyjímala
Křížení trati s kruhovýmm mostem |
Nádražní budova ve stanici " Kovářská "
A na závěr měsíce kolejiště dostalo další dárek od ASY model - nádražní budova pro stanici " Kovářská "
|