Duben 2011
Obsah stránky:
|
Pokračující montáž spodní části kruhového mostu
Po sestavení dílů kruhového mostu, je nutné spoje dílů dozdít, popřípadě doupravit. Vyzdívání svislých konstrukcí na stavbě je úplně jiné, než se vyzdívá v díně na desce. Zde je lepidlo vlemi měkké, dlouho trvá než ztuhne. Kostky svou vahou stlačují lepidlo, a tím jako by zdivo začalo plavat. Proto se musí každá zyzděná kostka vyklínkovat , a sledovat, popřípadě dorovnat vzniklé odchylky po celou dobu než zdivo zatuhne.
Některé části zdiva u napojení Kruhového mostu na Galerii nebylo možné zaměřit a vyrobit na dílně. Proto se vyráběly na staveništi. Sice to byla zdlouhavá práce, protože zdivo bylo dlouho živé, a při jakékoliv manipulaci se vlnilo.
Montáž " Galerie "
Spodní část galerie tvoří ocelový rám, na který je hotová galerie přilepena již na dílně, a to z důvodu manipulace při dopravě. Ale i hlavně při nehodě v tunelu. Tak jak se galerie nasune do otvoru, tak se zase dá vysunout. Celá galerie i s rámem je usazena na betonový základ, jež byl také vyroben jako prafabrikát. Základ byl uložen do štěrkopískové lože a srovnán do nivelety.
Montáž portálů dvoukolejného tunelu
Nejprve bylo provedeno zaměření pro usazení portálů tunelu, poté zafixování portálů. K portálu patří i opěrné křídlo. Opěrná křídla byla dovezena také jako polotovar, ale který se musel napasovat podle skutečných podmínek na staveništi a daných sklonů. Úpravu zdiva provádí pan Chudoba kotoučovou bruskou s takovou pečlivostí a přesností, kterou má málo kdo. Samozřejmě je to cesta postupného zařezávání, upravování, broušení, až detail sedne. Chybný krok by znamenal zničení vyrobené části, a to by znamenalo začít znovu.
Po úpravě zdi řezem, je nutné zpět vyznačit spáry. Pak už zbýva zeď napasovat a připlepit.
Celkový pohled na rozestavěné kolejiště II část |
Po vytvrdnutí lepidla dozdívaného spoje se vytáhnou klínky a zdivo zaspáruje. Přebytek spárovačky se vymeje houbou. Dalším krokem je lehké zabroušení přečnívajících kostek přes líc zdiva.
Zahájení montáže římsy kruhového mostu
Římsy byly opět předvyrobeny podle šablony na dílně a řádně očíslovány. Montáž proběhla perfektně dle předlohy bez jakýchkoliv úprav. Před uložením římsy byly rozměřeny sloupky zábradlí. Pro kotvu do zdiva každého sloupku byly vypilovány otvory v horní části oblouků mezi zdivem a římsou.
Velmi náročné je zafixovat sloupky ve svislé poloze. Sloupky uložené v měkké vystýlce lepidla pod římsou se svou vahou neustále někam nakláněly, prostě byl to běh na dlouhou trať , než jsme sloupky postupně zafixovali do správné polohy. Použíli jsme rúzné pomůcky, klínky, svorky, sponky vyrobené z drátu již několikrát osvědčené na jiných stavbách. Vzhledem k tomu, že most má po celé délce jednotný spád, vyřízli jsme z pískovce léru, podle které jsme nakonec sloupky rovnali do svislé polohy. Mezi stěny mostu byly současně s římsami vlepeny pískovcové kvádry, na které budou uvnitř mostu nalepeny koleje. Pro rovnání a kotvení sloupků pan Chudoba několikrát zaujmul polohu v leže.
Uprostřed kolejiště je umístěna termální výřivka, o jejímž přřemístění paní domu odmítla diskurovat. Proto vznikl kompromis, vyvýšeného nádraží do úrovně výřivky. Už si nyní umím představit večerní jízdy ostře sledované z vyřivky.
Letecký pohled na staveniště kolejiště II. části . Odkrytý dvoukolejný tunel pod nádražím, a kruhový most, jehož vnitřní část byla vysypána štěrkem. |
Vnitřek mostu před osazením římsy a sloupků byl pečlivě 2x natřen vodu odpudivým nátěrem. Most je vysypán štěrkem velikosti 8 - 16mm ve spodní části. V úrovni pražců kolejí je dosypán frakcí 4 - 8 mm. Při deštích voda proniká do útrob mostu. Ve spodní části vnitřku pilíře jsou nainstalovány v každém pilíři chrliče, takže dešťová voda automaticky vytéká ven.
Z tunelu mezi nájezdem na kruhový most a výjezdem kruhového mostu do nádraží "Kovářská " na úrovní +45cm, se trať mírně stáčí doleva pod kruhový most a pokračuje tak do stanice " Výsluní "
Detaily mostu: zásyp štěrkem až po příčné prahy, na které budou upevněny koleje proti směrovému pohybu vlivem riztažnosti kolejí.
Ocelový most je osazen mezi Kruhovým mostem a nájezdem trati do stanice " Kovářská "
Přechod z kruhového mostu na galerii |
Chrlič na dešťovou vodu |
|
Celkové pohledy na " Galerii " a Kruhový most ze schodiště do zahrady.
Přechod z kruhového mostu na galerii
|