Září 2011
Obsah stránky:
|
Návrh a výroba příhradového ocelového mostu
Nádraží " Kovářská " je situováno tak, aby vlaky které přijedou od stanice " Chomutov " přes kruhový most, se mohly vracet zpět vratnou smyčkou přes kruhový most směrem na " Chomutov ". Současně je ale nádraží průjezdné, pro pokračování do stanice " Výsluní " .Protože trať opět překonává výškový rozdíl cca 50 cm musí být pod cedrem vybudovám další most. Zadání bylo jasné. Most bude dlouhý 140 cm, bude ocelový a vyjímečný. Tomu pan Chudoba velmi dobře rozumněl, a ihned byly předloženy první návrhy. Zaslané fotografie mostu mi padly ihned do oka, a tak se započalo s výrobou. Pro návštěvníky stránek je důležité , vidět předem místo na které se uvažuje umístit navržený most.
Most je umístěn pod cedrem a přetíná údolí pod Hasištejnem. |
Vybudování zříceniny hradu Hasištejn, který nerozlučně patří do úpatí Krušných hor , je zatím pouze v mých představách. Trosky hradu Hasištejn budou umístěny na hřebeni hor nad tunelem " Skalka" jež vidíte na fotografii.
Na návrh konstrukce mostu si musíte kliknout , aby byl ve větším měřítku lépe vidět.
Návrh tvaru ocelové příhradové konstrukce mostu |
Detail návrhu příhradové konstrukce |
První náhled na most jaký bude mít vzhledt ve skutečnosti. |
Zatím je vyroben pouze jeden oblouk |
První foto mostu - polotovar |
Most před nátěrem |
Montáž ocelového příhradového mostu
Most bude umístěn pod cedrem k překlenutí údolí, které končí až před stanicí " Výsluní ". Most má rozpětí 1,4 m .
Vyexpedované díly příhradového ocelového mostu před monráží. Na zídce jsou složeny spodní díly mostu , a to spodní pilíře a horní věže.
Postupnou montáž mostu jsem ještě nezachytil, protože jsem byl v práci a plnil náročné úkoly svého zaměstnavatele. Když jsem přijel z práce, byl již most usazen. Toto jsou mé první dojmy .
Za nádražím pod cedrem se pyšní nový příhradový most. |
Digitalizace parní lokomotivy SPREEWALD
Lokomotiva SPREWALD byla dodána bez digitálního ovládání. Rozhodli jsme se nainstalovat do lokomotivy digitální ovládání od firmy Massoth. Dekodér a ozvučení jsme měli dodáné již několik měsíců, než jsme našli čas k montáži. V dodávce dekodéru byl přiložen obecný návod. Abychom se vůbec někam dostali, museli jsme demontovat lokomotivu až na samé jednotlivé díly. Pro laika to vypadalo, že už model lokomotivy nikdy nesložíme dohromady. Nebudu zde popisovat detailní postup zabudování dekodéru tak, jak je to na webu pana Šilera z Brna . Naše webovém stránky tento úkol nemají. To necháme na odbornících na slovo vzaté. My chceme pouze přiblížit zaujetí pro modelování zahradní železnice a všeho toho, co ktomu patří.
Při hezkém počasí a při kávičce na zahradě se prováděla montáž digitálního ovládání.
|
|
Nebylo to tak jednoduché, jak se zpočátku zdálo. Čas utekl, až do pozdních večerních hodin. Museli jsme se přemístit ze zahrady do domu.
Cestou pokusů a omylů jsme se nakonec dopracovali, až k naprogramování a vyzkoušení ovládání lokomotivy.
Zapojení elektro ovládání vyhybek na zhlaví nádraží " Kovářská "
Počasí bylo v tomto měsíci příhodné, a tak jsme mohli pokračovat v pracech na kolejišti. Zprovoznili jsme vratnou smyčku v nádraží " Kovářská ", a všechny výhybky v nádraží. Dokonce jsme stihli propojit výhybky na digitální ovládání.
|
Doplnění kolejiště o další budovy stavebnice POLA a PIKO
Tento měsíc syn Aleš věnoval hodně času našemu kolejišti. Ale samozřejmě to nebylo jen tak. Má nohu v sádře, je velmi omezen v ostatní činnmosti, a tak věnoval svůj čas účelně našemu kolejišti. Protože skutečně nemohl nic jiného dělat, tak alespoň slepil několik staveb od POLY a PIKA, které nám loežely dlouho ve skříni.
Rodinný domek |
Radnice |
Výhybna |
Spodní portál tunelu Skalka
Dali jsme si dodatečný úkol, že v letošním roce dokončíme všechny tunely na II. části kolejiště. Zbývají nám celkem ještě tunel Skalka a 2 portály tunelu č.1 pod chodníkem do zahrady.
V září je na pořadu tunel " Skalka " se svými 2 portály. Nejprve je na obrázcích spodní portál. Již tradičně jsou portály vyrobeny se zavíráním tunelu. Tentokrát přijel pan Chudoba s novinkou, o které mě ihned informoval, že mě chce udělat radost. Místo černých tenkých desek na uzavíráni tunelů, přivezl nové do všech tunelů, silnější cca 2mm, a po stržení ochranné folie, je uzávěr tunelu průsvitný.
Dodávka portálu |
Tunel před montáží |
Uazení zavírání tunelu |
|
Uzávěr tunelu je dobře vidět, neboť nemá strženu ochrannou bleděmodrou fólii.
Horní portál tunelu Skalka
Tunel před zahájením montáže. Jeho stěny jsou vytvořeny z betonových desek 40 x 40 x 4 cm. Opěrná zeď je vytvarována z nařezaných desek o šířce 13,5 cm, aby se mohl lépe vytvořit oblouk. Takto připravený tunel a opěrné zdi jsou dodatečně obezděny pískovcovými zdmi.
Trať vede vlevo od tunelu "Skalka " pod příhradový most a spirálově stoupá až nad strop tunelu a najíždí na příhradový most. Za mostem se stáčí do leva a obloukem najíždí na zhlaví stanice "Kovářská" . Před mostem urostřed spirálové trati bude dosypán hřeben "Krušných hor".
A tímto skončily práce v měsíci září.