Červenec 2012
Obsah:
|
Nádraží " Domoušov "
Dne 13.7.2012 jsme se dočkali nádražní budovy , která se právě dnes dostala na světlo světa. V takovém to slavnostní vzhledu ji i já vidím poprvé.
Několik detailů
Na prostředním obrázku je umístěno logo " Krušnohorské zahradní železnice " ( KZZ ) a ukazatel směru jízdy do obcí " Zákoutí " a " Cedrov "
a pohled i na střechu.
a nyní můžeme pokračovat v montáži nástupišť, osvětlení atd. Postupně bude budova ze vnitř i osvětlena, a vybavena vnitřním zařízením.
Terénní úpravy v okolí zříceniny
V něděli jsem pokračoval na modelování okolí hradu. Ze spodní části skalky jsem dostavěl skalní masív ,z něhož se hrad tyčí nad skalkou a zahradou. Zřicenina byla dospárována, a nasypána cihelná tříšť, jako zborcené zdivo hradu. Ze zadu zříceniny od nádraží " Zákoutí " vede prašná cesta, která stoupá na Černý Vrch se zříceninou hradu, přetíná koleje a vede k padacímu mostu bývalého hradu. Okolo hradu z jižní strany je vytvořen vodní příkop na obranu hradu, který se stářím a rozpadem zubem času vytrácí na severní straně hradu.
V detajlech na věži a stěnách je vidět zub času. Na prostřední fotografii je vidět vodní příkop, padací most a prašnou cestu stoupající na hrad.
Hrad je nasvícen jako historická památka čtyřmi LED svítidly, které sbírají proud ze solárních panelů.
Výstavba silnice mezi obcí " Domoušov" a " Zákoutí "
Trať na kruhovém mostu protíná chráněnou oblast Domoušovska , která se vyznačuje strmými skalnatými masívy. Silnice 3 třídy protíná chráněné území a spojuje obec " Domoušov " a " Zákoutí" , a je jedinou přístupovou komunikací , pro obsluhu a servis technologického zařízení galerie. V současné době probíhá rekonstrukce bývalé komunikace . Komunikace bude také sloužit obsluze kolejiště, ( jako nášlapy pro údržbu zeleně uvnitř kruhového mostu) proto je provedena z betonu B 30 tl. 10 cm. Bednění mírných oblouků je vytvořeno z pásků sololitu, který se dá tvarovat do oblouků, a při tom tento materiál vydrží min. 5 betonáží, možná i více, než dojde k jeho zkroucení vlivem nasáknutí vody v betonu. Po zavadnutí betonu pásky ihned vyjmu ( provedu odbednění ) , abych je mohl použít na další betonáž.
Betonáž probíhá postupně po 4 úsecích. Až vyzraje betonový podklad, bude provedena vrchní asfaltová vrstva, dopravní značení , krajnice a signalizační sloupky. Na dřívěji provedených plochách již parkují osobní vozy pracovníků, kteří pracují na komunikaci.
Provoz na kolejišti