Informace o nás

Otec Miloslav  a syn Aleš  Kučírkovi z úpatí Krušných hor. 

Modelujeme  železnici na zahradě  rodinného domu v měřítku G    1: 22,5 o rozchodu 45 mm.  Modelovat  jsme začali v březnu 2010.  Stavbu železnice jsme rozdělili na 5 etap. V současné době probíhá výstavba etapy č.1.

 

Historie projektu

Jako každý otec, kterému se narodil syn,  někdy zatoužil postavit synovi modelové kolejiště. Když v roce 1980 byly synovi 3 roky, postavil jsem mu  kolejiště ve velikosti HO, na panel o rozměrech 2 x 1,5 m. Později jsme z důvodu prostoru přešli na modely TT. Po odchodu syna na střední školu, byly modely odloženy do krabic, a s modelováním byl konec. Až v roce 2008 syn přivezl fotografie z návštěvy zahradního kolejiště v Rathenu v SRN . A tu přeskočila jiskra. Na vánoce 2008 byl pod stromečkem první model lokomotivy Steinz. Ostatní modely přibývaly při různých oslavách svátků , narozenin a zejména o vánocích pod stromečkem.

Po celý rok 2009 jsme  získávali informace a nápady, jak vůbec kolejiště vytvořt,  aby to nebyl vlakodrom, a aby kolejiště zapadlo do rázu naší zahrady. Využili jsme zkušenosti jak webových stránek ostatních modelářů, tak  i návštěv  na výstavách nebo  u modelářů.

První etapu jsme zahájili v březnu 2010 a dali jsme ji do vínku název  " Krušnohorská zahradní železnice "  . Předpokládané dokončení I. etapy včetně osazení zeleně je v červnu 2012. Práce postupuje tak, jak nám to naše náročné zaměstnání dovolí. Všechny naše realizované kroky jsme dokumentovali, a v roce 2011 vytvořili webové stránky, abychom se s Vámi podělili o všechny zážitky okolo modelování  zahradní železnice. Modelování zahradní železnice  není  natolik rozšířeno, aby se o ní zajímala široká veřejnost. Právě tyto stránky patří příznivcům modelování zahradní železnice, ale také těm,  kteří ač nemodelují, se zajímají i o modelovou železnice  v měřítku G , nebo novorozeným tatínkům, kteří sní o modelové železnici.

    Nebylo jednoduché přesvědčit manželku, že zahradní železnice nemůže mít nataženy koleje pouze okolo rodinného domu, ale že musí projíždět kolem hor, skal, projíždět tunely, stoupat do hor.  A to všechno znamená průnik skalkou, zahradní výsadbou, přetnutí  chodníků,  a tak dále a tak dále.

Proto první dík patří manželce, že na to na všechno přistoupila, a když viděla první výsledek začla náš projekt podporovat.

Druhý dík patří firmě ASY model panu Jaroslavu Chudobovi, který svými zkušenostmi, radami , nápady, vtipem a hlavně   realizací staveb, maximálně  přispěl  k současnému výsledku.

  Věřím , že svými informacemi, reportážemi, zkušenostmi a radami připoutáme  stále více nových zájemců o tohoto koníčka.

 

Miloslav Kučírek

Zakladatel  " Krušnohorské zahradní železnice "