RhB Ge 4/4 II

 

Ge 4/4 II generace je elektrická lokomotiva. Rhätské dráhy objednaly výrobu 23 lokomotiv, které byly  dodány v první sérii v roce 1973 s čísly 611 - 620, s původním zeleným nátěrem.Až druhá série lokomotiv s čísly 621 - 633 v roce 1984  byla dodána v barvě červené s obdélníkovými světlomety. Postupně byly i lokomotivy I série přestříkány na barvu červenou. Od roku 2004 bylo všech 23 lokomotiv modernizováno, analogová řídící technika byla nahrazene moderním digitálním počítačovým kontrolním systémem. Všechny lokomotivy byly pojmenovány podle měst podél trati  RhB v oblasti Graubündenu. Vedle názvu nese každá lokomotiva znak sponzora.Všechny lokomotivy jsou k dnešnímu dni v provozu.

 

Technická data :

                        Rok výroby :  1973  - lokomotivy s čísly 611 - 620  10Ks

                                            1984 - lokomotivy s čísly 621 - 633  13 ks                   

Klicken für Bild in voller Größe

                        Pohotovostní hmotnost :    50t

                        Maximální rychlost:           90km/hod

                        počet trakčních motorů:     4

                        Výkon za hodinu:              1 700 kW ( 2 300 k )

                        Systém:                           11kV  16,7 Hz

                        Délka přes nárazníky:        12 940 mm

                        Rozchod:                          1 000 mm

 

 

 

 

File:RhB Ge 4-4 II 630, Rabius-Surrein, 2012.jpg

 

Přehled Ellokomotiv  Ge 4/4 II

 

         
Provozní
číslo
Křestní jméno Erb Uvedení
do provozu
Poznámka
611 Landguard IGIS wappen.svg 30.05.1973  
612 Thusis Thusis wappen.svg 20.07.1973 Dne 28. Dubna 2011, nákladní vlak se srazil s rypadlem vychýleným do profilu trati. Nákladní vlak jel z Davosu do Landquart, nehoda se stala před vjezdem do  tunelu. Při nehodě, byla přední část těžce poškozena.
613   Domat Ems wappen.svg 31.07.1973  
614   Schiers wappen.svg 14.08.1973  
615   Klosters wappen.svg 03.09.1973  
616   Filisur wappen.svg 28.09.1973  
617   Ilanz wappen.svg 05.10.1973  
618   Bergün Bravuogn wappen.svg 05.11.1973  
619   Samedan wappen.svg 03.12.1973  
620   Zernez wappen.svg 19.12.1973  
621   Felsberg wappen.svg 09.02.1984  
622   Původní erb Arosa.gif 08.03.1984  
623   Bonaduz wappen.svg 05.04.1984  
624   Celerina Schlarigna wappen.svg 10.05.1984  
625   Küblis wappen.svg 01.06.1984  
626   Malan wappen.svg 28.06.1984  
627   Tamins wappen.svg 02.08.1984  
628   S-chanf wappen.svg 30.08.1984  
629   Tiefencastel wappen.svg 04.10.1984  
630   Trun wappen.svg 31.10.1984  
631   Untervaz wappen.svg 30.11.1984  
632   Zizers wappen.svg 12.12.1984 Dne 5 Ledna 2007 byla lokomotiva  při sesuvu na Chur-Ilanz vážně poškozena poté, co vlak  vykolejil v blízkosti stanice Valendas. Stroj byl obnoven s  novou kapotou. Při této příležitosti byly provedeny přestavby, Byl přestavěn  i  analogový  systém na  digitální kontrolní a řídící systém tak, jako  všechny stroje typu Ge 4/4 II. Dne 30. Března 2008 opustil stroji dílny pro konečného měření, seřízení a testovací postupy.
633   Zuoz wappen.svg 30.01.1985