Červen 2012

Sklad nádraží  "Domoušov"

      V sobotu dne 16.6.2012  po delší přestávce byly opět obnoveny práce na kolejišti naší zahradní železnice. Původní plán dokončení  zatím  největšího nádraží v květnu  nevyšel z kapacitních, ale hlavně  z technických důvodů dořešení střechy ( nedokázali jsme vyřešit materiál střešní krytiny v modelovém měřítku, aby splňoval požadavky na trvanlivost, vzhled, marazuvzdornost atd. ) nádražní budovy.  Všechny nápady, které nám proběhly hlavou, vždy nesplńovaly alespoň  jedno z důležitých kriterií, které jsme si předsevzali.  Pro snížení velkého zklamání, že ještě není dokončena toužebně očekávaná budova ústředního nádraží kolejiště, přivezl pan Chudoba náhradu, sice malou ale zato malebnou  - nádražní sklad.  Sklad je postaven ve stylu budoucí nádražní budovy, kombinace zdiva a dřeva, s dřevěnými zašupovacími ( plnně funkčními  ) vraty  a  dřevěnou podlahou, na zděné podezdívce. Šířku dřevěné rampy  určíme dle umístění první koleje od nádražní budovy ,   a pak bude rampa dána do výroby .   Model nádražního skladu je opravdu vypiplán do nejmenších detajlů.  Okna,  dveře,  vrata,  rampa,  střecha ,  dřevěná podlaha, 

     

    Protože není dokončena nádražní budova, s jejíž montáží náš pracovní plán počítal, zvolili jsme náhradní práci, která bohužel také je ve značném zpoždění, přestože byla několikrát  uvedena na webových stránkách, že se realizuje. Čtenáři,  kteří sledují pravidelně naše webové stránky si jistě všimli,  že jsem již několikrát  slepoval, a stavěl opěrnou zeď ústředního nádraží.  Toto nádraží se mělo jmenovat  Chomutov, protože v Chomutově bydlíme, žijeme  pracujeme a  je  v úpatí  Krušných hor. Po zralé úvaze jsme změnili názor a přejmenovali všechna nádraží, protože bychom  nikdy nedosáhli při  realizaci  věrné kopie nádraží Chomutov,  Výsluní a  Kovářská,  jak jsme z prvopočátku uvažovali.  Tím se vyhneme otázkám :   " Proč se to nádraží jmenuje nádraží Chomutov,  když mu to není vůbec podobné " !!!   Ústřední nádraží na kolejišti  Etapy č.1 se bude jmenovat  " Domoušov  "

 

Opěrná zeď nádraží " Domoušov "

        Domoušovské nádraží má již 2 roky předvyrobeny oblouky  opěrných zďí. Tuto opěrnou zeď je již nutné dokončit .  Vzhledem k tomu , že byl dohodnut termín  dvoudeních prací na kolejišti, a nebyla připravena Nádražní budova k montáži , zvolili jsme náhradní práci na dokončení opěrné zdi budoucího nádraží " Domoušov "  . Vytvořili jsme pracovní stůl ze dvou dřevěných koz, přes ně  jsme položili hliníkový žebřík , a na něj dvě desky 1920 x 600 mm ( bývalé dveře šatní skříně jako pracovní desku. Pan Chudoba si to pochvaloval. Tím se nám vytvořila pracovní plocha o délce 4m a mohli jsme na ní rozložit vyrobené polotovary z dílny z Jaroměře, které byly postupně doplňovány mezikusy doplnňujícího  zdiva.  V některých obloucích budou zcela funkční vrata, proto byly středy oblouků rozměřeny tak, aby střed oblouku vyšel mezi podpěry  desky, která vynáší celé nádraží  "Domoušov" .  

 

  

 

 

 

Po dokončení výroby zdí mezi oblouky, byly jednotlivé díly přeneseny na místo montáže, kde bude zeď v budoucnu umístěna. Jednotlivé díly ještě nemohou být definitivně namontovány a slepeny ,  protože po usazení nádražní budovy se bude ještě provádět pod deskou montáž rozvodů elektro.  Jedná se o přívody pro osvětlení nádražní budovy, skladu, a venkovního osvětlení nástupišť.

IMG_6684.JPG

 

 zpět nahoru

zpět na Duben 2012

zpět rok 2012

Pokračovat na stránku Červenec 2012